وبلاگ تابلو فرش

آیا بافت تابلو فرش درآمد دارد؟

ِآیا بافت تابلو فرش درآمد دارد؟

یکی از سوالات و پرسش های همیشگی کسانی که در تماس با کارشناسان مجموعه پارسین فرش پرسیده می شود این است که آیا بافت تابلو فرش درآمد دارد؟ یا ارزش دارد که من بافت فرش و تابلو فرش را یاد بگیرم و پس از آن با بافت و فروش آن کسب درآمد کنم؟ میزان درآمد بافت تابلو فرش چقدر است؟ بعد از بافت تابلو فرش کجا میتوانم آن را به فروش برسانم؟ آیا میتوانم در خانه خودم اقدام به بافت تابلو فرش کنم؟ لوازم بافت را از کجا و چگونه تهیه کنم؟ و چندین سوال دیگر که ما در این مقاله قصد داریم به صورت جامع، مختصر و مفید به این پرسش های مهم و مفید پاسخ دهیم و راهکارهای طلایی سوددهی درآمد بافت تابلوفرش را خدمت شما عزیزان معرفی نماییم. پس از شما خواننده عزیز خواهش میکنیم تا انتهای مطلب همراه ما باشید تا به پاسخ پرسش خود برسید.

 

آیا یادگیری بافت تابلو فرش ارزش دارد؟

بافت فرش و تابلو فرش از گذشته های بسیار دور در بین مردم ایران رایج بوده است و همواره مردم کشور عزیزمان، هم به عنوان هنر و هم به منبعی برای کسب درآمد و حتی شغل ثابت به آن نگاه کرده اند. بافت تابلو فرش کاری بسیار شیرین و لذت بخشی محسوب می شود و هنگامی که شما تابلوفرشی را می بافید و به اتمام می رسانید و خروجی کار خود را پس از پرداخت آن می بینید، عمیقا احساس خشنودی، غرور و رضایت از خود می کنید. کسانی که تاکنون تابلو فرش بافته اند قطعا این موضوع را بهتر درک می کنند.

پس قبل از هر موضوع دیگر باید به این موضوع توجه داشته باشیم که بافندگی و قالیبافی یک هنر بسیار والا، کهن و بسیار ارزشمند محسوب می شود و شما با یادگیری بافت فرش و تابلو فرش، یک هنر بسیار خاص را فرا گرفته اید که هرکسی توانایی انجام آن را ندارد. یادگیری هر هنری علی الخصوص هنر بافندگی ، علاوه بر اینکه برای روح و خصوصیات معنوی انسان تاثیرات بسیار مثبتی می تواند بگذارد، توانایی آن را نیز دارد که به لحاظ بعد مادی به انسان کمک کرده و در اصطلاح منبع درآمدی برای او باشد. پس اگر به هنر بافت فرش و تابلو فرش علاقه دارید اما مردد هستید و شک دارید که به دنبال آن بروید و برای آن وقت صرف نمایید، پیشنهاد ما این است که لحظه ای درنگ نکنید و حتما آن را یاد بگیرید.

 

آیا می توانم با بافت تابلو فرش کسب درآمد کنم و آیا بافت تابلو فرش درآمد دارد؟

اگر بخواهیم در یک کلمه و به صورت کاملا صریح به این سوال شما پاسخ دهیم در جواب باید بگوییم بله! بافت تابلو فرش درآمد دارد. شما برای بافت یک تابلوفرش چندین روز و چندین ساعت وقت ارزشمند خود را صرف می نمایید و حتما در ازای این زحمات خود، باید درآمدی کسب نمایید. حال مقدار این درآمد شما به چندین موضوع و پارامتر می تواند بستگی داشته باشد که اگر مواردی که در ادامه خدمت شما عرض خواهیم کرد را در نظر بگیرید و در طول دوران بافت، قبل و پس از آن، آن ها را رعایت نمایید، مقدار در آمد کسب شده توسط شما می تواند افزایش پیدا کند.

در ادامه سعی می کنیم که این نکات را برای شما بازگو کنیم و به شما توصیه می کنیم که حتما آن ها را قبل از شروع بافت خود حتما در خاطر داشته باشید.

 

مهارت شما عاملی مهم در کسب درآمد از بافت تابلو فرش

در هر پیشه و صنعتی، مهارت فرد انجام دهنده آن بسیار مهم و تاثیر گذار است. هر چه قدر توانایی و مهارت شما بالا باشد، محصول تولیدی دست شما کیفیت و ارزش بالاتری داشته و بنابرین افراد بیشتری خواهان محصول شما خواهند شد و قیمت محصول شما هر چه قدر هم بالا باشد در سریع ترین زمان و با همان قیمت بالا به فروش خواهد رفت. این موضوع در کار بافت فرش و تابلو فرش هم کاملا صدق می کند و توانایی و مهارت شما عامل بسیار مهمی در میزان کسب درآمد شماست. مهارت هایی که یک بافنده باید آن ها را فرا گرفته و در آن ها زبده و خبره باشد عبارتند از:

مهارت و توانایی در انجام چله کشی صحیح و اصولی، دقت و سرعت در نقشه خوانی نقشه های شطرنجی و کامپیوتری (شماره ای)، مهارت و توانایی در زدن گره های صحیح، سریع و متنوع (مانند گره ترکی و گره فارسی)، مهارت در شناخت و آشنایی با مصالح و مواد بافت مانند نخ ها، چله ها،پود ها و ابزار آلات بافت، مهارت در انجام عملیات انتهایی فرش مانند قیچی زنی و حتی پرداخت و چندین مهارت ریز و درشت دیگر که فراگیری همه این مهارت ها در کنار یکدیگر شما را به یک بافنده ماهر تبدیل خواهد کرد که میزان درآمد شما از این حرفه را افزایش می دهد.

شاید این سوال را از ما بکنید که من به تازگی بافندگی و قالیبافی را فرا گرفته ام و توانایی و مهارت بالایی ندارم آیا نمیتوانم درآمدی مناسب کسب کنم؟ باید بگوییم که این موضوع هیچ ایرادی ندارد زیرا مهارت و توانایی در طول زمان و با کسب تجربه به دست می آید و خبره ترین و ماهر ترین افراد هم با کسب تجربه و اندک اندک به این سطح مهارت و توانایی رسیده اند. توصیه ما این است که همواره در پی یادگیری چیز های جدید باشید و مهارت خود را افزایش دهید و سعی کنید از تجربه افراد ماهر نهایت استفاده را بکنید.

 

دقت و ظرافت بافت

یکی از موضوعات بسیار تاثیر گذار در قیمت و ارزش یک تابلو فرش، میزان دقت و ظرافتی است که یک بافنده در بافت آن به کار برده است. شاید شما مهارت بالایی در بافت داشته باشید اما دقت و ظرافت در بافت به خرج ندهید و همین امر سبب شود که مهارت شما به چشم نیاید و خروجی کار شما با خروجی کار یک فرد بسیار مبتدی برابر باشد. همواره باید در طول دوران بافت یک فرش و تابلوفرش باید با نهایت دقت و ظرافت کار خود را پیش ببرید و صبور باشید و از عجله کردن برای اتمام بافت پرهیز کنید زیرا این عجله و عدم صبوری می تواند در نهایت بر کیفیت، ظاهر و قیمت تابلوفرش شما تاثیر منفی بگذارد و همچنین موجب به وجود آمدن عیوبی در در آن مانند کجی شود که حتی اصلا نتوانید به خاطر این عیوب آن را به فروش برسانید.

بافتن صحیح تابلو فرش در قیمت نهایی آن تاثیر بسیار زیادی دارد و بافنده در هنگام بافت باید نهایت توجه خود را برای درست گره زدن داشته باشد تا گره ها در پشت کار تا حد امکان به صورت مرتب در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

 

نقشه، طرح و نوع تابلو فرش بافته شده

معمولا در هنگام فروش تابلو فرش دستباف، طرحی که متفاوت تر و خاص تر باشد، قیمت بالاتری نسبت به سایرین دارد. شما باید در هنگام انتخاب نقشه برای بافت نهایت دقت را به عمل آورید و نقشه هایی را برای بافت انتخاب نمایید که در عین خوب فروش بودن، طرحی خاص تر باشد که همه جا وجود نداشته باشد. همچنین بعضی از طرح های تابلو مانند طرح های مجلسی و فرانسوی و مینیاتوری فروش بهتری در بازار نسبت به سایر طرح ها دارند که این موضوع هم بسیار در قیمت فروش کار شما موثر است.

موضوع مهم بعدی انتخاب نوع نخ های چله و بافت تابلو فرش است. معمولا تابلوفرشهایی که دارای چله های تمام ابریشمی هستند، ارزش و بهای بالاتری نسبت نوع پنبه ای آن دارند و اگر کار شما دارای چله ابریشمی باشد، احتمال آن که راحت تر و با سود مناسب تری آن را بفروشید، بسیار بیشتر است. به کار بردن نخ ابریشم بیشتر و حتی بافت به صورت تمام ابریشم هم ارزش و قیمت تابلوی شما را چندین برابر خواهد کرد که در نتیجه به طبع آن سود شما هم بیشتر خواهد شد.

رجشمار فرش و تابلو فرش در تعیین قیمت محصول شما و سود حاصله از آن نیز تاثیر به سزایی دارد. تابلوهایی که دارای رجشمار بالاتری هستند برای بافت زحمت و زمان بیشتری مطالبه می کنند و به همین دلیل ارزش و قیمت بالاتری نیز دارند. تابلوهایی با رجشمار کمتر از 50 معمولا ارزش کمتری دارند و شما نمی توانید سود زیادی از بافت آن ها به دست آورید پس توصیه می کنیم در هنگام خرید نخ و نقشه تابلو فرش از خرید طرح هایی که رجشمار کمتر از 50 دارند صرف نظر نمایید.

در نهایت باید بگوییم که اندازه تابلو فرش در تعیین قیمت نهایی آن تاثیر خیلی کمی دارد و این تصور را که اگر تابلو فرش بزرگتری ببافید سود بیشتری خواهید کرد نادرست است بلکه پارامتر های مهم دیگر که در بالا ذکر شد در تعیین قیمت دخیل هستند.

 

میزان-درآمد-بافت-تابلو فرش

 

نحوه محاسبه دست مزد و درآمد بافنده تابلو فرش

برای تعیین دست مزد بافنده تابلو فرش معمولا از معیار تعداد گره استفاده می شود. به طور مثال شما طرحی را می بافید که ابعاد 600 گره در 400 لای (رج) دارد. حاصل ضرب تعداد گره در تعداد لای عدد 240000 می شود یعنی شما در هنگام بافت باید 240000 بار نخ ها را گره بزنید تا کار بافت تمام شود. حال برای هر گره قیمتی گفته می شود و بر اساس آن دست مزد بافنده مشخص می شود. مثلا گفته می شود که برای گره 15 تومان تعیین می شود. در نتیجه دست مزد از فرمول زیر به دست می آید:

دست مزد بافنده= تعداد گره * تعداد لای(رج) * قیمت برای هر گره = 600 *400 * 15=3600000

پس شما در نهایت از بافت تابلو فرشی با این ابعاد 3 میلیون و 600  هزار تومان سود خواهید کرد.

 

دستمزد بافت

 

آیا میتوانم در خانه خودم اقدام به بافت تابلو فرش کنم؟

بسیاری از بافندگان تابلو فرش عملیات بافت خود را در منزل خودشان انجام می دهند و در نتیجه پاسخ این پرسش بله است. بافت تابلو فرش را می توانید بر خلاف فرش در منزل و آپارتمان شخصی خودتان انجام دهید و لازم نیست که الزاما آن را در کارگاه های قالیبافی انجام دهید.

دار تابلو فرش معمولا اندازه کوچکی دارد و شما میتوانید آن را در همه جای منزل خود بگذارید و عمدتا فضا زیادی را اشغال نمی کند و به خاطر همین کوچک و کم وزن بودن آن، شما به مشکلی در رابطه با حمل و نقل آن هم نخواهید خورد و به راحتی می توانید آن را حمل نمایید.

یکی از مشکلات بافت فرش صدای زیاد دفه زنی آن است که در منزل های آپارتمانی می تواند مشکلاتی را برای آسایش همسایگان به وجود آورد اما در مورد بافت تابلوفرش مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت چون دفه تابلو معمولا کوچک بوده و در هنگام دفه زنی معمولا صدای زیادی تولید نمی شود و مخل آرامش سایرین نخواهد بود.

 

لوازم بافت را از کجا و چگونه تهیه کنم؟

این سوال یکی از چالش های همیشگی بافندگان عزیز می باشد. لوازم و مصالح بافت مانند نخ ها، نقشه، چله، پود و ابزار بافت در خروجی و زیبایی کار شما تاثیر گذار خواهند بود پس بنابرین در هنگام تهیه این لوازم باید وسواس و دقت خاصی داشته باشید. معمولا بافندگان به صورت سنتی از بازار های فرش محل زندگی خودشان اقدام به خرید این لوازم می کنند اما مشکلی که وجود دارد این است که شاید در بعضی شهر ها و روستا ها محلی برای فروش آن ها وجود نداشته باشد اما چاره چیست؟ توصیه ما این است که از فروشگاه های اینترنتی فروش وسایل بافت تابلو فرش مانند شرکت پارسین فرش تبریز اقدام به خرید بفرمایید تا همه ملزومات و مصالح بافت را با کیفیت درجه یک و عالی و صرف نظر از اینکه در کجای ایران زندگی می کنید به صورت کاملا رایگان درب منزل خود تحویل بگیرید.

 

بعد از بافت تابلو فرش کجا میتوانم آن را به فروش برسانم؟

برای فروش تابلو فرش خود راه های بسیاری وجود دارد. اگر شما تابلو فرشی بافته اید که از کیفیت و ظرافت آن مطمئن هستید، اطمینان داشته باشید که با قیمت خوب و در زمانی سریع می توانید آن را به فروش برسانید. برای فروش تابلو می توانید به بازار های فرش محل زندگی خود مراجعه نمایید و با نشان دادن محصول خود نسبت به فروش آن مبادرت ورزید. همچنین می توانید با تهیه عکس و فیلم از تابلوفرش خود و انتشار آن در سایت های فروش کالا و یا در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی با قیمت خوب آن را بفروشید.

توصیه ما بر این است که اطرافیان، اقوام و بستگان خود را از کار بافندگی خود آگاه کنید و محصول خود را به آن ها نشان دهید و از این طریق نیز می توانید هم تابلوی خود را به فروش برسانید و هم سفارش بافت تابلو فرش برای خود بگیرید. راه حل نهایی این است که از طرح خرید تضمینی تابلو فرش شرکت پارسین فرش استفاده نمایید. در این خدمت، طرح هایی منتخب از طرف شرکت برای شما پیشنهاد می شود و به شما عزیزان ضمانت داده میشود که پس از بافت با قیمت مناسب (حتی بهتر از بازار) تابلو فرش از شما خریداری خواهد شد. در انتها هر سوالی در رابطه با اینکه آیا بافت تابلو فرش درآمد دارد را میتوانید با ما در میان بگذارید.

 

تابلو فرش را چطور به فروش برسانم

 

جمع بندی و نتیجه گیری: بالاخره با این توضیحات آیا بافت تابلو فرش در آمد دارد یا خیر؟

به عنوان جمع بندی و نتیجه گیری برای این مقاله بسیار مهم برای شما عزیزانی که این مقاله را می خوانید و با هنر بافت فرش و تابلو فرش آشنایی دارید و برای شروع کار بافت خود در شک هستید، باید بگوییم که از هم اکنون کار بافت را می توانید آغاز کنید و در آینده به درآمد برسید. در این راه باید کمی با دقت بیشتر و هوشمندانه تر عمل کنید تا مقدار کسب در آمد شما بیشتر هم بشود. مواردی مانند انتخاب در نقشه تابلو فرش، دقت و ظرافت در بافت شما، افزایش مهارت بافت و یافتن مشتری های مناسب برای تابلو فرشتان و … در میزان کسب درآمد نهایی شما تاثیر گذار خواهند بود. بافت تابلو فرش یکی از بهترین روش های کسب درآمد در منزل می باشد و به همه عزیزانی که هنوز با نحوه بافت آشنایی ندارند توصیه می شود حتما این هنر بسیار ارزشمند را یاد بگیرند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مقاله آیا بافت تابلو فرش درآمد دارد، لطفا ما تماس بگیرید.( اینجا کلیک نماییید)

برای مشاوره و راهنمایی در مورد این مقاله و ارتباط با کارشناسان ما در واتساپ لطفا اینجا کلیک کنید.

شماره تلفن مشاوره: 09104868680 – 04132310229

(برای تماس با ما، در گوشی موبایل خودتان روی شماره ها ضربه بزنید)

4.7/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *