وبلاگ تابلو فرش, وبلاگ فرش

علت جمع شدگی و کم شدن عرض تابلو فرش و فرش چیست؟

علل کم شدن عرض فرش تابلو فرش قالی

شاید برای شما بافندگان و قالیبافان عزیز در هنگام بافت فرش و تابلو فرش این مشکل پیش آمده باشد که متوجه کم شدن عرض تابلو فرش یا فرش خود نسبت به ابتدای بافت تا چند سانتی متر شده اید و یا اینکه با ادامه بافت فرش می بینید که فرش و تابلو فرش شما دچار جمع شدگی (لول شدن) می شود. حال سوال اینجاست علت جمع شدگی و کم شدن عرض تابلو فرش و فرش  و راهکار این مشکلات چیست؟ لطفا در ادامه  این مقاله با ما باشید تا به این دو سوال بسیار مهم پاسخ دهیم.

 

علت کم شدن عرض تابلو فرش و فرش

 

کم شدن عرض تابلو فرش و فرش می تواند دلایل متعددی داشته باشد ولی عمده دلایل اصلی میتواند به 3 دلیل باشد:

 

1 – به دلیل ﻣﺮﺗﺐ نبودن ﭼﻠﻪ ﻫﺎ در ﺑﺎﻻي دار ﻛﻪ بایستی حتما ﻣﺮﺗﺐ گردند.

 

2- این مشکل می تواند به این دلیل پیش بیاید که هنگامی که در حین بافت شما پود ضخیم را رد می کنید آن را با دستتان نگه می دارید و اگر این کار را انجام دهید در ادامه بافت تدریجا عرض فرش و تابلو فرشتان کم خواهد شد.

 

3- علت بعدی کم شدن عرض تابلو فرش و فرش می تواند به این دلیل باشد که شما پود نازک را خیلی سفت زده اید و پود نازک باید کمی شل تر زده شود. سفت بودن پود نازک قطعا منجر به کم شدن عرض فرش و تابلو فرش خواهد شد.

 

علت کم شدن عرض تابلو فرش و فرش

دلایل کم شدن عرض فرش

 

علت جمع شدگی تابلو فرش و فرش

 

جمع شدن عرض فرش و تابلو فرش یکی از مشکلات متداول بافندگان فرش و تابلو فرش می باشد. علت اصلی جمع شدگی تابلو فرش و فرش به خاطر این است که شما در در هنگام بافت کناره های فرش و تابلو فرش را محکم و با قدرت با استفاده از دفه می کوبید و فرش و تابلو فرش شما دچار لول شدن می گردد. برای جلوگیری از این مشکل می توانید کار های زیر را انجام دهید:

 

1- در هنگام بافت وقتی به کناره های فرش و تابلو فرش رسیدید از قدرت و نیروی دفه زنی خود کم کنید تا فرش و تابلو فرش شما جمع و لول نشود. البته به این نکته توجه کنید که نباید بیش از اندازه قدرت دفه زنی را کم کنید چون اینکار باعث بالازدگی فرش در ادامه بافت خواهد شد.

 

2- می توانید نخ های پود فرش و تابلو فرش را میله های کناری دار وصل کنید و گره بزنید تا دچار این مشکل نشوید.

 

اگر فرش و تابلو فرش خود را بدون توجه به نکات بالا بافته اید و مشکل جمع شدگی و لول شدن برایتان پیش آمده می توانید با اتو زنی کناره های فرش تا حدودی این مشکل رو برطرف کنید.

 

اگر در حین بافت فرش و تابلو فرش با مشکلاتی مواجه شده اید لطفا مقاله مشکلات رایج در حین بافت را حتما مطالعه بفرمایید. و یا میتوانید سوالات خود را در انتهای این صفحه با ما در میان بگذارید. کارشناسان ما حتما به سوالات شما عزیزان پاسخ خواهند داد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر از این موضوع و و طرح پرسش های خود لطفا ما تماس بگیرید.( اینجا کلیک نماییید)

 

برای مشاوره و راهنمایی و ارتباط با کارشناسان ما در واتساپ لطفا اینجا کلیک کنید.

 

شماره تلفن مشاوره: 09104868680 – 04132310229

(برای تماس با ما، در گوشی موبایل خودتان روی شماره ها ضربه بزنید)

 

 

از جدید ترین محصولات ما بازدید فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *