وبلاگ تابلو فرش

تابلو فرش را کجا نصب کنیم

تابلو فرش را کجا نصب کنیم

یکی از سوالات مشتریان عزیزی که از شرکت پارسین فرش تبریز پس از خرید تابلو فرش دستباف می پرسند این است که تابلو فرش را کجا نصب کنیم بهتر است؟ در ابتدا باید بگوییم که این پرسش بسیار مهمی است زیرا محل نصب تابلو فرش تاثیر به سزایی در نمایش زیبایی آن دارد و اگر در انتخاب محل نصب آن دقت کافی را انجام ندهیم، زیبایی تابلو فرشمان که غالبا هم هزینه زیادی برای آن صرف کرده ایم، نمایان نخواهد شد.

 

تابلو فرش را کجا نصب کنیم بهتر است؟

انتخاب محل نصب تابلو فرش به عوامل متعددی بستگی دارد که هر کدام می تواند تاثیر زیادی در بروز زیبایی و جلوه آن داشته باشد. در این مقاله قصد داریم به صورت کامل و جامع به معرفی و توضیح این عوامل پرداخته و به سوال مهم شما که تابلو فرش را کجا نصب کنیم، پاسخ دهیم. توصیه می کنیم که تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

به اندازه محیط و دکوراسیون منزل خود توجه کنید

اولین قدیم در هنگام نصب یک تابلوفرش این است که به محیط کلی خانه خود و دکوراسیون آن توجه کنید. در ابتدا باید به ابعاد تابلو فرشی که خریداری کرده ایم یا از قبل داریم، و همچنین متراژ محل نصب آن توجه داشته باشیم . اگر تابلو فرشی با سایز بزرگی داریم، نصب آن در مکان هایی با فضای کوچک و متراژ کوچک نمی تواند گزینه مناسبی باشد همچنین اگر اندازه تابلو فرشتان کوچک است بهتر است آن را در فضا هایی با ابعاد بالا مثل پذیرایی های بزرگ نصب نکنید چون در این صورت تابلو فرش شما به چشم نخواهد آمد و همچنین هارمونی دکوراسیون شما را برهم خواهد زد.

برای بهتر دیده شدن محیط دکوراسیون خود به موضوع تضاد رنگی توجه داشته باشید. استفاده از تابلو فرشی که دارای رنگی یکسان با محیط منزل و سایر وسایل شما هست موجب بی روح شدن و کسل کنندگی فضا خواهد شد. تابلو فرش هایی که دارای رنگ های متضاد با دکوراسیون و وسایل هستند می تواند جلا و روحی جدید به محیط خانه شما ببخشند.

نکته مهم بعدی این است که آیا تابلو فرش شما عمودی است یا افقی؟ اگر ارتفاع سقف خانه و محل زندگی شما زیاد است، تابلو فرش های عمودی زیبایی بیشتری به دکوارسیون شما خواهد بخشید اما اگر ارتفاع سقف منزل شما کوتاه است بهتر است از تابلو فرش های افقی استفاده نمایید اما اگر در این حالت تابلو فرشی که از قبل داشته اید و یا خریداری کرده اید عمودی است، بهتر است آن را در بالای مبل ها یا کاناپه نصب نکنید و در محل هایی نصب نمایید که در زیر آن وسیله ای نباشد تا مخل نمای تابلوفرشتان نشود.

بهترین محل نصب تابلو فرش محلی است که کاملا در دید شما و مهمانان باشد یعنی در محلی که شما می نشینید و مبلمان شما در آن جا قرار دارد. از نصب تابلو فرش در نقاط کور منزل خود که به آن دید ندارید، پرهیز نمایید. توصیه می کنیم تابلو فرش خود را بر روی دیوار هایی که در نزدیکی آن مبلمان و کاناپه های شما قرار دارند نصب کنید ( به استثنای حالتی که تابلو فرش شما عمودی باشد و ارتفاع سقف کوتاه باشد). فاصله مبلمان شما با تابلو فرش در روی دیوار از 30 سانتی متر کمتر نشود بهتر است. در مود ارتفاع نصب تابلو فرش کارشناسان حوزه دکوراسیون و معماری توصیه می کنند که مرکز تابلو فرش ارتفاعش از کف بیشتر از 150 سانتی متر نباشد.

اگر می خواهید تابلو فرشتان را در محل هایی مانند راهرو ها نصب کنید، توصیه می کنیم که عرض راهرو کمتر از 5/1 متر نباشد. از نصب چندین تابلو فرش در کنار هم و یا یک دیوار اجتناب کنید چون موجب شلوغی و کلافگی بیننده می شود.

تصور عموم مردم در هنگام نصب تابلو فرش این است که باید آن را بر روی دیوار هایی که با رنگ ساده ای رنگ آمیزی شده اند، نصب کنیم، اما متخصصین دکوراسیون داخلی توصیه می کنند که آن را بروی دیوار هایی که کاغذ دیواری هایی با طرح راه راه دارند نصب کنیم تا زیبایی بیشتری از خود نشان دهد.

 

تابلو فرش را کجا نصب کنیم

تابلو فرش را کجا نصب کنیم

 

به طرح تابلو فرش خود دقت نمایید

محل نصب تابلو فرش می تواند متاثر از طرح و نقش آن باشد. برای نصب تابلو در پذیرایی های منزل بهتر است از طرح های تابلو فرش فرانسوی و مجلسی، مینیاتور و چهره استفاده شود. تابلو فرش هایی با طرح های گل و گلدان را در محل هایی که در آن گل های مصنوعی و طبیعی دارید نصب نفرمایید. اگر تابلو فرش شما دارای طرح تک چهره است بهتر است آن را در محلی نصب کنید که جهات نگاهش به سمت شما باشد. اگر تابلو فرشتان دارای رنگ های روشن است می توانید آن را در محلی از خانه خود که نورگیر نیست نصب کنید اما اگر طرح و رنگ آن تیره است توصیه می کنیم در محل هایی نصب کنید که نورگیر باشد یا به لوستر های شما نزدیک تر باشد.

 

به نورگیری و نورپردازی محیط توجه داشته باشید

معمولا در بافت تابلو فرش از نخ های ابریشمی استفاده می گردد. ویژگی ذاتی ابریشم در درخشان بودن آن است به نحوی که اگر نوری بر آن تابیده شود درخشش بسیار زیبا و چشم نوازی از خود نشان می دهد. این درخشندگی باعث می شود که زیبایی ظاهر تابلو فرش چندین برابر شود. حال اگر تابلو فرش را در محیط های تاریک و بدون نورگیری نصب کنیم این درخشندگی و زیبایی تابلوفرش از بین خواهد رفت. حتما تابلو فرشتان را در محل هایی نصب کنید که در نزدیکی آن پنجره نورگیر باشد و از لوستر های خانه شما دور نباشد. همچنین می توانید برای جلوه و زیبایی بیشتر تابلوفرشتان برای آن نورپردازی مصنوعی ایجاد نمایید. برای اینکار می توانید از چراغ های LED و یا لامپ های هالوژنی که رنگ نزدیک به نور آفتاب داشته باشند را استفاده نمایید.

 

تابلو فرش را از آسیب های احتمالی دور نمایید

تابلو فرش دستباف کالایی بسیار ارزشمند و گرانبها به شمار می روند بنابرین باید به حفظ کیفیت و دوام آن توجه زیادی داشته باشیم تا آسیبی به آن نرسد. محل نصب تابلو فرش می تواند موجب آسیب دیدن و از بین رفتن کیفیت آن شود پس حتما به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • تابلوفرشتان را بر روی دیوار هایی که نم دارند و رطوبت گرفته اند به هیچ عنوان نصب نکنید زیرا موجب پوسیدگی چله تابلو فرش و در نهایت از بین رفتن آن خواهد شد.
  • تابلو فرش را در محل هایی که نور مستقیم آفتاب بر آن تابیده می شود نصب نفرمایید چون در دراز مدت باعث از بین رفتن رنگ نخ های آن می شود و درخشندگی و زیبایی خود را ازدست می دهد و در نهایت پوسیده می شود.
  • از نصب تابلو در محل هایی که گرد و خاک زیادی وجود دارد مانند کنار پنجره ها و درب ها اجتناب کنید چون موجب کدر شدن و ازبین رفتن زیبایی آن می شود.

 

امیدواریم در این مقاله به این پرسش شما که تابلو فرش را کجا نصب کنیم، به خوبی پاسخ داده باشیم. شما می توانید نظرات و سوالات ما را در این صفحه و یا سایر روش های ارتباطی با پارسین فرش، با ما در میان بگذارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مقاله، لطفا ما تماس بگیرید.( اینجا کلیک نماییید)

برای مشاوره و راهنمایی و ارتباط با کارشناسان ما در واتساپ لطفا اینجا کلیک کنید.

شماره تلفن مشاوره: 09104868680 – 04132310229

(برای تماس با ما، در گوشی موبایل خودتان روی شماره ها ضربه بزنید)

 

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *