وبلاگ تابلو فرش

آموزش بافت تابلو فرش در منزل

آموزش بافت تابلو فرش در منزل

بافت تابلو فرش دستباف یکی از لذت بخش ترین و جذاب ترین کار هایی است که هم به عنوان یک هنر و صنعت و سرگرمی و هم به عنوان یک حرفه و شغل می توان آن را انجام داد.

خوشبختانه برای بافت تابلو فرش دستباف نیازی به فضای مجزا و زیاد و یا وسایل خاص و پیشرفته ای نیست و اگر به دست و پا کردن کاری برای خود در منزل فکر میکنید و می خواهید بدون آن که از منزل و خانه خود خارج شوید و هزینه های رفت و آمدی نداشته باشید، چه گزینه ای بهتر از کار بافت تابلو فرش در منزل خودتان می تواند وجود داشته باشد؟

در این مقاله قصد داریم به صورت مقدماتی مراحل آموزش بافت تابلو فرش در منزل را خدمت شما عزیزان را معرفی کرده و نحوه شروع آن و نکات ابتدایی را خدمت شما توضیح دهیم و در سلسله آموزش های بعدی به صورت جزیی تر این مراحل را خدمت شما آموزش دهیم.

 

 

مراحل آموزش بافت تابلو فرش در منزل

 

 

1-با علاقه و انگیزه و مصمم به کار خود شروع کنید

 

در شروع هر کار و حرفه ای لازم است که که به آن علاقه کافی داشته باشید و در واقع از آن لذت ببرید. در همین ابتدا باید خدمت شما عرض کنیم که اگر علاقه ای به بافت تابلو فرش ندارید بهتر است وقت و انرژی خود را برای اینکار هدر ندهید. اولین مرحله برای آموزش بافت تابلو فرش در منزل داشتن علاقه است و اگر این علاقه وجود نداشته باشد شما به کاری که انجام میدهید قطعا توجه لازم و کافی را نخواهید داشت و نخواهید توانست که به بهترین نحو ممکن آن را آموخته و به آن عمل کنید.

اما اگر این علاقه را در خود می بینید میتوانید به خود امیدوار باشید که می توانید کار بافت را به نحو احسن انجام دهید. مرحله ی بعدی این است که که اگر به بافت تابلو فرش علاقه دارید و تصمیم گرفته اید که این کار را شروع کنید لازم است که با انگیزه و مصمم باشید و به خود بگویید که “من اینکار رو حتما انجام می دهم”.

اگر از اطرافیانتان مانند پدر و مادر، همسر یا فرزندانتان با این کار شما مخالف هستند سعی کنید این تصمیم و علاقه خود را به آن ها توضیح دهید و از آن ها بخواهید که در این مسیر کنار شما باشند. به حرف های مایوس کننده و دلسرد کننده اطرفیانتان توجه نکنید و در تصمیم خود مصمم باشید.

 

2-یادگیری بافت تابلو فرش و اصول کلی آن

 

قدم بعدی برای آموزش بافت تابلو فرش در منزل این است که شما کلیات اصول بافت را فرا بگیرید. بافت تابلو فرش کاری بسیار دقیق و ظریف است و شما باید برای انجام این کار از قبل آموزش دیده باشید. کار های اولیه ای مانند نحوه چله کشی تابلو فرش، نحوه استفاده از ابزار بافت مانند سیخ، دفه، چاقو و قلاب، نحوه ی گره زنی نخ ها و خیلی از موارد ریز و درشت دیگر که حتما باید آن را فرا بگیرید.

اگر بدون آموزش صحیح شروع به بافت تابلو فرش کنید امکان دارد که مواد و مصالح اولیه مانند نخ ها را هدر دهید و موجب وارد آوردن خسارت مالی ناخواسته برای خود شوید. پس حتما آموزش و فراگیری صحیح را در اولویت کار خود قرار دهید. در سلسله مقالات آموزش بافت تابلو فرش در منزل ما سعی خواهیم کرد قدم به قدم با شما در طی فرآیند بافت همراه شویم و اصول و قواعد آن را به شما آموزش دهیم. پس در این مقاله و مقالات بعدی همراه ما باشید

 

3- خرید و برپایی یک دار قالی و چله کشی و پود کشی آن

 

اولین قدم در بافت یک تابلو فرش آن است که ما یک دار قالی صحیح و سالم تهیه کنیم. در تهیه دار قالی باید به نکاتی مانند اندازه و جنس آن توجه داشته باشیم. اگر می خواهید تابلو فرش هایی با سایز های کوچک ببافید و یا این که فضای منزل و محل کار شما چندان بزرگ نیست، بهتر است که دار قالی با سایز خیلی بزرگ تهیه نکنید چون هم کار چله کشی آن سخت شده و مصالح زیادی خواهد برد هم به خاطر بزرگ بودن و طبیعتا سنگین تر بودن آن، دست و پا گیرتان خواهد شد. موضوع بعدی جنس دار قالی است.

توصیه ما بر اینست که دار های قالی چوبی یا فولادی تهیه کنید تا هم طول عمر بالاتری داشته باشد هم کیفیت و دوام آن بیشتر باشد. برای خرید دار قالی می توانید با پشتیبانی شرکت پارسین فرش تبریز در ارتباط باشید و متناسب با نیاز خود دار قالی مد نظرتان را تهیه بفرمایید. اگر تمایل دارید که در مورد دار قالی معلومات بیشتری به دست آورید، مقاله 6 جز مهم دار قالی و انواع آن را مطالعه بفرمایید.
پس از تهیه دار قالی نوبت به چله کشی آن می رسد. چله کشی تابلو فرش کاری بسیار دقیق و مهم است و در صورتی که اشتباهی در این کار صورت گیرد تابلو فرش شما پس از بافت ایراد دار خواهد بود. پس حتما در کار چله کشی دقت فرمایید. در مقاله انواع چله کشی فرش و تابلو فرش و روش های آن به صورت کاملا مفصل در مورد چله کشی صحبت کرده ایم، می توانید به این مقاله مراجعه کنید و در مورد چله کشی اطلاعات بیشتری به دست آورید. در ادامه مقالات آموزش بافت در منزل ، به صورت عملی و جزیی تر نحوه چله کشی را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.
گام آخر در این مرحله پود کشی پود های ضخیم و نازک می باشد. پود کشی هم مانند چله کشی کار بسیار مهم و پراهمیتی می باشد و به دو صورت ترکی و فارسی انجام می پذیرد که در روش ترکی با استفاده سیخ پود کشی و در روش فارسی با استفاده از دست انجام می پذیرد. پود کشی صحیح و اصولی موجب افزایش دوام و استحکام و یکپارچگی تابلو فرش می شود و حتما باید با نهایت دقت صورت پذیرد.

 

آموزش بافت تابلو فرش در خانه

آموزش بافت تابلو فرش در منزل

 

 

4- انتخاب طرح و خرید نخ و نقشه تابلو فرش

 

پس از تهیه دار قالی و چله کشی و پود کشی آن، باید طرح مورد نظر خود برای تابلو فرش را انتخاب کنید و نخ و نقشه تابلو فرش را خریداری کنید. اگر نمی دانید نخ و نقشه تابلو فرش چیست توصیه می کنیم مقاله نخ و نقشه چیست را مطالعه بفرمایید. قبل از خرید نخ و نقشه تابلو فرش حتما مقالات بسیار مهم زیر را مطالعه کنید:

 

4 دلیل مهم برای اینکه نخ و نقشه تبریز بخریم

 

بهترین شرکت نخ و نقشه تابلو فرش کدام است؟

 

امروزه تابلو فرش ها در طرح های متفاوتی تولید می شوند و چندین هزار طرح برای آن وجود دارد. شما باید در ابتدا از بین طرح های نخ و نقشه یکی را بپسندید و پس از تطبیق اندازه آن طرح با اندازه دار قالی خود اقدام به خرید نمایید. برای خرید نخ و نقشه تابلو فرش به صفحه زیر مراجعه کنید.

 

خرید نخ و نقشه تابلو فرش

 

در صورتی که نمیدانید چه طرحی بخرید و یا در خرید خود مردد هستید می توانید با پشتیبانی شرکت پارسین فرش تبریز در ارتباط باشید تا به صورت کاملا رایگان شما را در انتخاب صحیح نخ و نقشه راهنمایی کنند. انتخاب صحیح طرح و خرید نخ و نقشه مرغوب و باکیفیت تاثیر به سزایی در خروجی و زیبایی تابلو فرش شما خواهد داشت.

 

5-شروع به بافت تابلو فرش

 

پس از آماده کردن پیش نیاز های بافت تابلو فرش، نوبت به خود بافت می رسد. در این مرحله باید سعی کنید تابلو فرش را با نهایت دقت و ظرافت ببافید و از عجله کردن برای اتمام آن جدا پرهیز کنید زیرا اگر به واسطه این شتاب بیهوده در بافت، مشکلی برای تابلوفرشتان پیش بیاید دیگر به این سادگی ها قابل رفع کردن نخواهد بود. البته بعضی مشکلات رایج در بافت به وجود می آیند که روش هایی برای حل آن ها وجود دارد. امروزه بافت تابلو فرش با وجود نقشه کامپیوتری و نقشه خوان صوتی به سختی گذشته ها نیست و با کمک این دو ابزار با نهایت راحتی و آسودگی می توانید بافت خود را انجام دهید.

شرکت های معتبر نخ و نقشه معمولا نقشه کامپیوتری و نقشه خوان صوتی را همراه خود نخ و نقشه ارائه می کنند و شما نگرانی از بابت تهیه و خرید آن ها نخواهید داشت.

 

 

بافت تابلو فرش در منزل

آموزش بافت تابلو فرش در منزل

 

6- اتمام بافت و کار های پس از بافت

 

تبریک می گوییم در این مرحله شما شاخ غول را شکسته اید!! و بافت تابلو فرش را به اتمام رسانده اید. در این گام باید شما تابلو فرش خود را از دار قالی جدا کنید. اما این مرحله ی آخر نیست. هر تابلو فرشی پس از بافت احتیاج به پرداخت دارد تا اضافه پرز های نخ ها کوتاه شود و تصویر تابلو فرش شما وضوح بیشتری به خود بگیرد. در مقاله پرداخت تابلو فرش و روش انجام آن به صورت کاملا ریز به توضیح این فرایند پرداخته ایم. برای کار پرداخت می توانید از شرکتی که نخ و نقشه را از آن خریداری کرده اید درخواست کنید تا کار پرداخت تابلو فرش شما را به عهده گیرند. پس از پرداخت تابلو فرش شما می توانید عملیات برجسته زنی روی آن را نیز انجام دهید تا زیبایی آن چندین برابر شود.

 

7- قاب گیری و نصب یا فروش

 

پس از پرداخت و برجسته زنی تابلو فرش نوبت به قاب گیری تابلو فرش عزیز شما می رسد! قاب های بسیاری در بازار وجود دارد و شما می توانید بنا به سلیقه خود آن ها را انتخاب نمایید. معمولا شرکتی که از آن نخ و نقشه تهیه کرده اید، این کار را نیز برای شما انجام می دهد. و بالاخره شیرین ترین و آخرین مورد از مراحل آموزش بافت تابلو فرش در منزل مرحله نصب آن برای خود یا فروش در بازار است که برای اطلاع بیشتر در مورد محل نصب تابلو فرش می توانید مقاله تابلو فرش را کجا نصب کنیم و برای فروش تابلو فرش مقاله بسیار مهم آیا بافت تابلو فرش درآمد دارد را توصیه می کنیم حتما مطالعه بفرمایید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آموزش بافت تابلو فرش در منزل، می توانید با ما تماس بگیرید.( اینجا کلیک نماییید)

برای مشاوره و راهنمایی و ارتباط با کارشناسان ما در واتساپ لطفا اینجا کلیک کنید.

شماره تلفن مشاوره: 09104868680 – 04132310229

(برای تماس با ما، در گوشی موبایل خودتان روی شماره ها ضربه بزنید)

4/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *